Controlul button

Aplicatia C# ne va afişa un panou în care putem realiza interfata aplicatiei. După cum se observă, în centrul panoului se găseşte o machetă numită Form1, pe care vom construi interfata. În partea stângă, este disponibilă o bară cu instrumente (Toolbox) care va contine controalele pe care le vom utiliza la construirea interfetei. Aceste controale pot fi aduse pe macheta formei cu ajutorul mouse-ului.

În partea dreaptă mediul de programare afişează panourile Solution Explorer şi Properties. Primul ne afişează componentele proiectului, iar cel de-al doilea, proprietătile obiectelor de pe interfată. Fiecărui control de pe machetă, i se atribuie automat un identificator (nume), în concordantă cu tipul controlului. Astfel, dacă veti selecta pe rând controalele şi veti vedea ce nume li s-au atribuit (proprietatea Name din panoul Properties), veti vedea de exemplu că pentru controalele TextBox s-au atribuit numele implicite textBox1, textBox2 şi textBox3 etc. Putem lucra fără probleme cu aceste denumiri, însă este recomandabil să schimbăm numele obiectelor în concordantă cu contextul programului, cel putin a obiectelor referite în functiile care vor fi scrise.
Mediul Visual C# generează automat functiile de tratare a evenimentelor dorite. Pentru a scrie de exemplu functia asociată evenimentului „Clic” pe un buton se va selecta cu un dublu clic butonul şi apoi va fi editată functia button1Click() generată de mediul de programare. Trebuie observat că numele functiei este obtinut prin alăturarea numelui controlului căruia îi este asociată (button1) a numelui evenimentului tratat (Click).

Butonul

Probabil butonul este unul din cele mai utilizate controale în interfetele Windows. Includerea unui buton în interfata aplicatiei realizează adăugarea unui obiect apartinând clasei Button.
Ca obiect, butonul va oferi utilizatorului un set de proprietăti, un set de metode şi va fi capabil să producă un set de evenimente. Câteva din proprietăti sunt:

FlatStyle – setează aspectul butonului. Dacă stilul este PopUp, butonul va apare ca fiind plat, chiar dacă utilizatorul pune cursorul mouse-ului deasupra lui. În caz contrar butonul va avea aspect tridimensional;
Enabled – setează starea de activ/inactiv al butonului. Dacă această proprietate este false, butonul apare ca inactiv, textul sau pictograma de pe buton sunt afişate în gri şi el nu poate fi apăsat;
Image – permite utilizatorului să specifice o imagine (pictogramă, bitmap, etc.) ce va fi afişată pe buton;
ImageAlign permite specificarea pozitiei imaginii în cadrul butonului;
TextAlign – permite specificarea pozitiei textului în cadrul butonului;
În ceea ce priveşte evenimentele, în mod evident evenimentul principal produs de buton este Click. Acesta se produce atunci când utilizatorul apasă butonul cu ajutorul mouse-ului, sau când se apasă tasta Enter şi butonul are controlul (focus-ul). Pentru a intercepta acest eveniment, va trebui să-i asociem o functie de tratare
(engl. handler) în cadrul formei.

Exemple de evenimente asociate butonului

1. IESIREA DIN APLICATIE

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
Application.Exit();
}

2. AFISAREA UNUI MESAJ
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
MessageBox.Show(„hello!”, „Cand este ziua ta?”);
}
3. SCHIMBARE PROPRIETATILOR

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
button1.BackColor = Color.Red; // schimba culoarea butonului
button1.BorderColor = System.Drawing.Color.DarkBlue;// schimba culoarea marginii butonului
button1.Font = new Font(button1.Font.FontFamily, 10, button.Font.Style | FontStyle.Bold);
//face fontul bold
button1.Font = new Font(button1.Font.FontFamily, 26); //face fontul de 26
button1.ForeColor = System.Drawing.Color.Maroon; //modifica culoarea textului
button1.Enabled = false; //butonul devine inactiv
button1.ImageAlign = System.Drawing.ContentAlignment.BottomLeft;
// pozitioneaza imaginea pe buton
button1.TextAlign=System.Drawing.ContentAlignment.BottomLeft;// pozitioneaza textul pe buton
}

Tema 1
1. Forma sa fie albastra si sa se numeasca OCEAN
2. Butonul1 sa fie verde, sa contina textul INSULA
3. Butonul 2 sa fie rosu cu textul EXIT dreapta jos si sa fie inactiv
4 Cand apasam butonul verde butonul butonul rosu sa devina activ
5. Cand apasam pe butonul rosu sa se revina la panoul de lucru

Despre scoalamultimedia
la 3 click distanta :)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: