GroupBox/ Label/ LinkLabel/ TextBox

GroupBox/ Label/ LinkLabel/ TextBox

Controlul GroupBox

Este un control utilizat pentru a realiza grupări de controale. De regulă un astfel de control este folosit pentru a realiza gruparea mai multor controale din clasa RadioButton care trebuie să formeze un grup. Controlul GroupBox este afişat sub forma unui cadru dreptunghiular în interiorul căruia sunt incluse controalele care vor compune grupul. Astfel de controale pot fi utilizate însă şi pentru a evidenŢia grupuri de controale ale aplicaŢiei care îndeplinesc împreună o anumită functie. Dacă un set de controale sunt plasate în interiorul casetei de grupare, aceasta devine controlul părinte al fiecăruia dintre controale, în locul formei. Prin plasarea controalelor în interiorul casetei de grupare, un set de proprietăti ale acestora va putea fi modificat prin simpla modificare a proprietătii corespunzătoare pentru caseta de grupare.

Controalele Label şi LinkLabel

Sunt controale care în principiu afişează etichete pentru clarificarea functiei altor controale sau, respectiv, legături spre diferite adrese de internet. Apar ca texte afişate pe ecran (în cazul LinkLabel textul este subliniat). Câteva din proprietătile comune celor două controale, care pot fi modificate de utilizator sunt:
BorderStyle – specifică tipul chenarului care înconjoară controlul. Implicit, nu există chenar.

FlatStyle – specifică modul în care este afişat controlul.

Image – permite specificarea unei imagini (bitmap, icon, jpeg, etc) care va fi afişată în interiorul controlului.
ImageAlign – specifică pozitia imaginii afişate în raport cu marginile controlului.

Text – specifică textul afişat de către control.

TextAlign – specifică pozitia textului în raport cu marginile controlului.

Controlul TextBox

Controalele TextBox sunt probabil cele mai utilizate controale pentru interfeŢele intrare-ieşire. Prin modul lor de functionare permit introducerea sau afişarea unor tipuri de date diferite, permtând de asemenea introducerea parolelor. Deşi există două clase de astfel de controale (TextBox şi respectiv RichTextBox) ambele derivate din clasa TextBaseBox, în acest moment ne vom ocupa doar de controlalele standard, adică de clasa TextBox. Controalele de tip TextBox permit manipularea şirurilor de caractere folosind comenzile uzuale din Windows: copy, paste, delete, etc. Principalele proprietăŢi ale acestor controale sunt:
CausesValidation – dacă această proprietate este true, la primirea focusului controlul va genera două evenimente: Validating şi Validated. Aceste evenimente sunt utilizate pentru validarea datelor continute de control înainte de pierderea focusului.
CharacterCasing – specifică tipul literelor cu care sunt afişate textele în control: Lower – toate literele sunt mici, Normal – şi mici şi majuscule, respectiv Upper – toate literele sunt majuscule.
MaxLength – specifică numărul maxim de caractere a textului din control. Dacă valoarea acestei proprietăti este 0, lungimea textului este limitată doar de capacitatea de memorie a calculatorului.
Multiline – uzual, controlul afişează o singură linie de text. Prin setarea acestei proprietăŢi, controlul va fi capabil să afişeze mai multe linii.
PasswordChar – textul este afişat sub formă de parolă (stelute). Dacă proprietatea Multiline este true, această această proprietate nu functionează.

ReadOnly – dacă această proprietate este true, controlul va permite doar afişarea textelor, nu şi introducerea lor.
SelectedText – proprietatea permite accesul la zona din textul controlului care a fost selectată de operator.
SelectionLength – Lungimea zonei selectate în control.

SelectionStart – pozitia primului caracter din textul selectat în control.

Principalele evenimente generate de controlul TextBox:

Enter, GotFocus, Leave, Validating, Validated, LostFocus – Aceste evenimente sunt generate în ordinea în care au fost prezentate. Sunt aşa numitele evenimente de focus. Sunt generate ori de câte ori controlul de tip TextBox primeşte focusul, mai putin Validating şi Validated care se produc numai în cazul în care proprietatea CausesValidation = true.
KeyDown, KeyPress, KeyUp – Sunt aşa numitele evenimente de taste. Permit monitorizarea modificărilor produse în textul din control prin intermediul tastaturii. KeyDown şi KeyUp receptionează codul de scanare al tastei actionate (vezi unu). KeyPress receptionează în schimb codul ASCII al tastei.
Change – este generat ori de câte ori textul continut de control este modificat.

TEMA

1. Colorati panoul in verde si denumiti-l Interschimbare
2. Plasati un GroupBox pe panou si colorati in gri
3. In GroupBox stanga sus plasati un control Label cu textul setat “a=”
4. In dreptul controlulu Label plasati un control Textbox
5 In GroupBox dreapta sus plasati un control Label cu textul setat “b=”
6. In dreptul controlulu Label plasati un control Textbox
7. In GroupBox centru jos plasati un buton cu textul setat “ Interschimba”
8. Cand apasati butonul sa se realizeze interschibarea valorilor corespunzatoare lui a si b

Solutie

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
string c = textBox1.Text;
textBox1.Text = textBox2.Text;
textBox2.Text = c;
}

Despre scoalamultimedia
la 3 click distanta :)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: