Conţinutul portofoliu DeCeE

Document Orientativ

Conţinutul portofoliu DeCeE
Documentele cu * sunt obligatorii

1) Un document de analiză a Curriculumului Naţional ce cuprinde

  •  *programa şcolară în vigoare la disciplina şi la clasa aleasă
  • *programa de examen în vigoare la disciplina şi la clasa aleasă
  • *planificarea anuală sau semestrială
  • proiectul unităţii de învaţare (la modulul de invatare sau mai multe unităţi de învăţare nu e obligatoriu)
  • tipuri de subiecte de examen
  • *Analiza competenţelor şi a conţinuturilor din unitatea/unităţile de învăţare proiectate, motivarea alegerii lor prin prisma comparaţiei dintre programa şcolară- programa de examen şi proiectarea obiectivelor de evaluare

2) Intrumentul de evaluare

  • *scopul(obiectivele de evaluare alese)
  • *testul
  • *baremul
  • *matricea specificaţiilor sau matricea specificaţiilor extinsă(optim 20 itemi)
    *raportul de analiză a administrării instrumentului de evaluare ce cuprinde

    •  rezultate pe itemi, subitemi, medii, mediane, corelaţii
      *(adica tabelul cu elevii si puncajele obtinute cu nota finala)
      la care puteţi adăuga observaţii generale cu note relaţionate la itemi
    • * număr de elevi testaţi şi notele pe intervale (Ex:5-5,99…9-9.99…) (puteţi comenta şi faptul că aţi corectat împărţind lucrările pe intervale de note …) cu graficul de rigoare
    • *rezultate pe itemi
    • corectare realizată de mai mulţi evaluatori
    • corectare făcută de profesor in paralele cu autocorectarea făcută de elev

    *analiza performării prin raportarea la obiectivele de evaluare

    • *matricea obiective de evaluare/itemi
    • *concluzii şi recomandări de optimizare

    g) Un eseu liber pe tema Elemente de deontologie a evaluării în contextul creşterii calităţii actului educaţional, reprezentând o sinteză a reflecţiilor personale ca urmare a acestei experienţe de formare şi evidenţiind punctele de schimbare a practicii educaţionale implicate (cinci pagini format A4, redactate cu TNR 12, la 1,5 rânduri, cu datele de identificare ale cursantului)(C4). (Subiecte posibile pot fi extrase din temele 9-10 din curs)

    Exemple de teme:

      Funcţii ale evaluării rezultatelor şcolare in noul context
      Strategii/moduri şi tipuri de evaluare moderne
      Procesul de evaluare d.pd.v al evaluatului
      Procesul de evaluare d.pd.v al evaluatorului
      Procesul de evaluare d.pd.v al parintilor
      Modalitati de atenuare a erorilor inerente ce pot sa apara in procesul de evaluare
      Analiza evaluarii ca timp efectiv alocat in procesul de instruie

    Practic tema 10 ofera foarte multe idei.

Anunțuri

Despre scoalamultimedia
la 3 click distanta :)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: