Conţinutul portofoliu DeCeE

Document Orientativ

Conţinutul portofoliu DeCeE
Documentele cu * sunt obligatorii

1) Un document de analiză a Curriculumului Naţional ce cuprinde

  •  *programa şcolară în vigoare la disciplina şi la clasa aleasă
  • *programa de examen în vigoare la disciplina şi la clasa aleasă
  • *planificarea anuală sau semestrială
  • proiectul unităţii de învaţare (la modulul de invatare sau mai multe unităţi de învăţare nu e obligatoriu)
  • tipuri de subiecte de examen
  • *Analiza competenţelor şi a conţinuturilor din unitatea/unităţile de învăţare proiectate, motivarea alegerii lor prin prisma comparaţiei dintre programa şcolară- programa de examen şi proiectarea obiectivelor de evaluare

2) Intrumentul de evaluare

  • *scopul(obiectivele de evaluare alese)
  • *testul
  • *baremul
  • *matricea specificaţiilor sau matricea specificaţiilor extinsă(optim 20 itemi)
    *raportul de analiză a administrării instrumentului de evaluare ce cuprinde

    •  rezultate pe itemi, subitemi, medii, mediane, corelaţii
      *(adica tabelul cu elevii si puncajele obtinute cu nota finala)
      la care puteţi adăuga observaţii generale cu note relaţionate la itemi
    • * număr de elevi testaţi şi notele pe intervale (Ex:5-5,99…9-9.99…) (puteţi comenta şi faptul că aţi corectat împărţind lucrările pe intervale de note …) cu graficul de rigoare
    • *rezultate pe itemi
    • corectare realizată de mai mulţi evaluatori
    • corectare făcută de profesor in paralele cu autocorectarea făcută de elev

    *analiza performării prin raportarea la obiectivele de evaluare

    • *matricea obiective de evaluare/itemi
    • *concluzii şi recomandări de optimizare

    g) Un eseu liber pe tema Elemente de deontologie a evaluării în contextul creşterii calităţii actului educaţional, reprezentând o sinteză a reflecţiilor personale ca urmare a acestei experienţe de formare şi evidenţiind punctele de schimbare a practicii educaţionale implicate (cinci pagini format A4, redactate cu TNR 12, la 1,5 rânduri, cu datele de identificare ale cursantului)(C4). (Subiecte posibile pot fi extrase din temele 9-10 din curs)

    Exemple de teme:

      Funcţii ale evaluării rezultatelor şcolare in noul context
      Strategii/moduri şi tipuri de evaluare moderne
      Procesul de evaluare d.pd.v al evaluatului
      Procesul de evaluare d.pd.v al evaluatorului
      Procesul de evaluare d.pd.v al parintilor
      Modalitati de atenuare a erorilor inerente ce pot sa apara in procesul de evaluare
      Analiza evaluarii ca timp efectiv alocat in procesul de instruie

    Practic tema 10 ofera foarte multe idei.

Despre scoalamultimedia
la 3 click distanta :)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: